Ångerrätt och Retur
Jag ångrar mitt köp – hur gör jag?
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick tillsammans med sina originalförpackningar.
Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Packa varan noggrant och skicka den med valfri fraktmetod till oss. Lägg alltid med en lapp där du skriver ”Ångrat köp” samt ditt namn, ordernummer och telefonnummer, det gör hanteringen snabbare.
Byte av vara eller storlek
Om du vill byta till en annan storlek eller produkt, skriv det på samma lapp som följer med returen. Är den nya varan billigare återbetalar vi mellanskillnaden. Om den är dyrare står du för mellanskillnaden.
När kan återbetalningen minskas?
Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
- det är uppenbart att varan har använts,
- varan har skadats medan den varit under ditt ansvar,
- du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess skick eller funktion.
Vi återbetalar dig inom 14 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat din retur.
Returadress
Stuffstore Sweden AB
Hörsjögatan 24
333 31 Smålandsstenar
Org.nr: 556982-9459
E-post: [email protected]
OBS! Kom ihåg att lägga med en lapp med ditt ordernummer, namn och telefonnummer i returen.
Om du har öppnat förpackningen
Du har rätt att öppna förpackningen för att inspektera varan, men den får inte ha synligt slitage. Förpackningen ska vara i gott skick så att vi kan sälja varan vidare. Om förpackningen är skadad eller sliten förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på återbetalningen.
När vi mottagit returen
När vi har mottagit och kontrollerat varan återbetalar vi beloppet eller makulerar fakturan. Återbetalningen sker via Klarna till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Outhämtade paket
Hämta alltid ut ditt paket, även om du tänker ångra köpet. Det är billigare att returnera paketet själv än att låta det gå tillbaka automatiskt. För outhämtade försändelser debiteras en avgift på 150 kr för att täcka våra kostnader från PostNord.
Fel produkt vid leverans
Om du fått fel produkt eller fel antal, kontakta oss direkt så vi kan åtgärda felet. Förbered gärna bilder eller en kort video samt ditt ordernummer. Vi står självklart för fraktkostnader när felet ligger hos oss.
Reklamation: om produkten inte fungerar
Om produkten inte fungerar som den ska, kontakta oss via e-post. Ange vad som är fel, ditt ordernummer samt en bild eller video som visar felet.
Du behöver normalt inte skicka tillbaka produkten. När vi fått den information vi behöver skickar vi en ny produkt eller gör en återbetalning.